за

Случай/-ая Контекст Документи
2

... Творбата е известна в няколко гр. текста, които показват две редакции (вж. Сперанский 1931). Като форма тя следва традицията на по-стари апокалипсиси, като „Видение на ап. Павел” и „Ходене на Богородица по мъките”. По съдържание търпи известно влияние на „Епистолия за неделята”. Творбата е интересна с два момента: а) жена има видение, обикновена монахиня, б) между грешните се намират исторически лица — имп. Никифор Фока, Йоан Цимисхий, някой си Павел от Коринт. Това внася в апокрифа актуален сатиричен елемент. Съобразно споменатите лица времето на апокрифа се определя Х—XI в., място на възникване — Византия....

... : Сперанский 1931: 127—132 (по Панагюрски пр. № 433, XVI в., НБКМ с разночет. по срб. пр. от XVII в.). Сперанский наброява 3 преписа от творбата, към тях ще добавя още пр. в сб. № 326, XVI в. (...

Slovo_za_Anastasia.xml